Wednesday, November 01, 2006

BAHAGIAN III : BIODATA ANAK-ANAK CHE HASAN

Che Razali Che Hasan
Meninggal sewaktu masih kecil akibat demam panas.

Che Darus Che Hasan
Dilahirkan dalam lingkungan tahun 1958. Beliau merupakan bekas Staf Sarjan. Sewaktu buku ini ditulis beliau sekarang dah berjaya membuka kedai makan kecil-kecilan menjual roti canai dan nasi lemak. Isterinya yang pertama telah meninggal dunia. Sekarang dengan isteri kedua dikurniakan empat orang anak. Dengan isteri pertama seramai tiga orang anak. Sekarang menetap di wakaf mek zainab, kota bharu.

Che Halimah Che Hasan
Ibu penulis adalah merupakan anak yang ke-tiga daripada keluarganya. Beliau dilahirkan pada tanggal 30 September 1960 jam 8 malam di Kampung Rantau Manis, Kuala Balah Kelantan.. Pada tahun 2006 umurnya dah menjangkau 46 tahun. Beliau telah berkahwin dengan ayah pada umurnya 15 tahun. Dikurniakan 3 orang cahaya mata hasil perkongsian hidup dengan ayah penulis Hj Che Hassan Hj Abd Rahman sebelum mereka berpisah ketika umur penulis tiga bulan.

Mohd Baijuri Che Hasan
Dilahirkan pada 1 Julai 1967. Seorang sahaja bapa saudaraku yang tidak dinamakan nama beliau dihadapan sebagai Che iaitu Mohd Baijuri Che Hassan. Alkisahnya, bapa saudaraku nie selalu sahaja menangis pada waktu kecilnya sehingga terpaksa dipanggil sebagai Che Amat. Nama panggilan ini kekal hingga ke hari ini. Setelah dipanggil dengan nama Che Amat barulah beliau berhenti menangis. Anak-anaknya ialah Mohd Baihaqi, Balqis, Bazdlin, Mohd Bahrin Shah. Nama beliau telah diberi oleh Pak Cik Usop.

Che Hamdan Che Hasan
Sekarang beliau menetap di Puchong, Kuala Lumpur. Berkahwin dengan orang sana dan sekarang mempunyai seramai dua orang anak iaitu Che Siti Norhidayah dan Che Siti Najwa.

Che Zuharilah Che Hasan
Dilahirkan pada 29 Ogos 1977. Sekarang menetap di Kuala Lumpur. Mempunyai seramai tiga orang anak iaitu Ema Yusfarina, Syahirah dan Mohd Amirul Amin.

No comments: