Wednesday, November 01, 2006

PENUTUP DAN HARAPAN

Setelah keluarga kita menghadapi pelbagai dugaan dan cabaran dariNya, ia telah mematangkan kita dengan ujian-ujian tersebut. Hanya Allah sahajalah mengetahui disebalik kejadian-kejadian dan peristiwa-peristiwa gembira, sedih dan duka dalam keluarga kita. Marilah kita sama-sama membina keluarga bahagia dan harmoni untuk masa depan kita yang baik. Jadikanlah sejarah silam sebagai panduan untuk kita. Sekali-sekala kerinduan menjenguk juga terhadap kampung halaman yang menjadi tempat permainanku waktu kecil kita. Kawan-kawan seperjuangan yang kini masing-masing sedang menghala arah tuju masing-masing.........Namun jauh di dalam hati kita kerinduan ingin bertemu dan berjumpa agar dapat mengungkapkan semula sejarah lama. Pahit maung dalam kehidupan merupakan warna warni seorang manusia dalam menempuhi hidup sementara ini. Buatlah bekal yang cukup untuk kita bertemu dengan Tuhan Yang Maha Kuasa.

ILMU-ILMU WARISAN DARIPADA DATUK

Doa jika terlekat tulang

Ambik beras segenggam dan masukkan dalam air putih.
bacakan doa
Selawat 7x

Bismillahirahmanirrahim

Hai anak memerang jantan
Bujur lalu melintang patah
Sidi berkat

LailahaillAllah

Hembuskan pada air dan pohonkan pertolongan Allah. Beri minum kepada yang lekat tulang. Insyaallah dengan izin Allah tulang itu akan diloloskan kedalam perut.


Doa Kuat Pinggang (Penulis belum mendapat ijazah secara direct dengan datuk. Abang kepada penulis Ridzwan telah memperolehinya dan juga bapa saudara)

No comments: